Loading

Czy filmy korporacyjne to materiały wykorzystywane wyłącznie przez duże korporacje? Oczywiście od nich pochodzi nazwa tego rodzaju produkcji, jednak ich zasięg jest o wiele większy. Dziś nawet małe rodzinne firmy decydują się na profesjonalne produkcje, których celem jest prezentacja oferty i zachęta do skorzystania z niej.

Jak powstają filmy korporacyjne?

produkcja filmu korporacyjnegoNajwiększe, światowe korporacje przeznaczają ogromne środki na promocję. To one zapoczątkowały tworzenie profesjonalnych, krótkich klipów, które w atrakcyjny sposób prezentowały markę. Dziś bardzo wiele podmiotów korzysta z tego narzędzia. Filmiki, na które często można się natknąć w internecie, nie są typową reklamą. Stanowią one swego rodzaju wizytówkę firmy. Zawierają oczywiście element promocji, ale nie są narzędziem wyłącznie reklamowym. Zawierają najważniejsze informacje o firmie i jej ofercie, albo prezentują konkretny temat, jakiś wycinek z jej działalności. Służą one głównie do budowania profesjonalnego wizerunku. Trwają krótko, bowiem nie mogą znużyć widza. Zajmują jego uwagę zwykle przez kilkadziesiąt sekund i ten czas starają się jak najpełniej wykorzystać. Produkcja filmu korporacyjnego trwa jednak znacznie dłużej. Jest to bowiem w pełni profesjonalne zadanie, szczególnie, jeśli realizują je zawodowi filmowcy. Zaczyna się oczywiście od ogólnej koncepcji oraz ciekawego scenariusza. Czasami opiera się on na jakiejś fabule.

Na początku wybiera się też formę. W klipie mogą wystąpić pracownicy lub aktorzy, ale może on być także animacją lub prezentacją multimedialną. Nagrania powstają w siedzibie firmy lub w plenerze, a potem montowane są w profesjonalnych studiach. Częstą praktyką jest tworzenia filmów korporacyjnych w kilku wersjach językowych. Decydują się na to firmy, które myślą o ekspansji na rynki zagraniczne.

Top