Loading

Wiele osób obecnie rezygnuje ze spożywania mięsa. Dziś wielu ludzi deklaruje, że są weganami i wegetarianami. Czasem rezygnacja z mięsa wiąże się bezpośrednio z poglądami danej osoby. Niekiedy jednak ma to związek również z chorobami, na które ktoś może cierpieć.

Rośliny bogate w białko

białko roślinneMięso nie jest absolutnie potrzebne w naszej diecie, choć niektórzy myślą inaczej. Jest ono oczywiście źródłem białka, ale nie tylko w nim je znajdziemy. Jest także wiele roślin, które zawierają w sobie mnóstwo białka. Gdzie zatem go szukać, jeśli postanowimy ograniczyć lub wyeliminować mięso z naszej diety? Przykładowo bardzo bogata w białko jest soczewica. Można z nie przyrządzić smaczne kotlety, dodać ją do zupy itp. Kolejnym produktem, który w takim wypadku warto wprowadzić do swojej diety jest kasza. Nie zawiera ona aż tak dużo białka jak soczewica, ale również jest bardzo zdrowa. Warto czasem zastąpić nią ziemniaki czy bardzo popularny ryż. Białko zawierają również takie ziarna jak siemię lniane, słonecznik czy też pestki dyni. Można wprowadzić te produkty w ramach przekąski. Zamiast słonych paluszków, przed telewizorem można chrupać sobie pyszne pestki dyni albo bardzo zdrowy sezam. Kolejnym produktem bogatym w białko jest fasola. Każdy jej rodzaj dostarczy nam go w pewnej ilości. Jak widać białko roślinne jest wszechobecne. Czasem nawet w produktach, które jemy na co dzień. Warto urozmaicać swoją dietę i cały czas wymiennie spożywać białko. Raz w formie fasoli, a raz w formie zdrowych nasion chia.

Obecnie coraz więcej osób skłania się ku białku roślinnemu. Jest ono również dobre jak to, które zawiera w sobie mięso. Dlatego warto nieco ograniczyć spożywania mięsa i wprowadzać do swojej diety rośliny bogate w białko. To chociażby urozmaici nasz jadłospis.

Top