Loading

Zastanawialiście się kiedyś jaki sens mają te wszystkie wystawy sklepowe? Umysł ludzki jest tak skonstruowany, że dużo chętniej sięga po coś, co już gdzieś widział. To wszystko umiejscowione jest w naszej podświadomości, nawet nie zdajemy sobie sprawy, że dużo chętniej sięgamy po produkt, który jest mocno reklamowany i widzimy go prawie na każdym kroku.

Małe witryny cukiernicze

mała witryna cukierniczaWystawianie towaru na widoku jest w pewnym sensie reklamą. Mała witryna cukiernicza są świetnym tego przykładem. Zastanówcie się teraz ile razy w przeciągu swojego życia, zdarzyło się, że weszliście do cukierni z zamiarem zakupu danego produktu, a wyszliście z dodatkowymi kilkoma ciastami tylko dlatego, że zobaczyliście je umiejscowione na witrynie i bardzo zachęcająco wyglądały. Jestem tego w stu procentach pewny, że było tak co najmniej kilka razy. Nawet jeśli nie chcecie się do tego przyznać sami przed sobą, to właśnie tak było. Gdybyście nie zobaczyli ułożonego w staranny sposób ciasta tuż przed wami, zaraz za cienką szklaną witryną to nawet nie pomyślelibyście o zakupie właśnie tego ciasta. I tak jest dosłownie ze wszystkim. Towar w sklepach jest tak rozkładany, że produkty, które są najczęściej kupowane, ułożone są na samym końcu sklepu lub przy kasach, po to, aby przejść przez cały sklep i mimowolnie spakować coś dodatkowego do koszyka. Jest to bardzo dobry chwyt marketingowy stosowany przez duże przedsiębiorstwa. Polecam zastosowanie tego samego chwytu marketingowego osobom prowadzącym małe firmy, dzięki temu ich sprzedaż znacznie wzrośnie.

Zakup witryn sklepowych nie jest bardzo drogi. Jedna, mała witryna to koszt do tysiąca złotych, a pozwala na podniesienie sprzedaży o kilkanaście procent. Tak jest i zawsze będzie, ponieważ ludzie w większym lub mniejszym stopniu zawsze pozostaną wzrokowcami. Ten chwyt sprawdza się w szczególności właśnie w takich miejscach jak cukiernie.

Top